Return to Headlines

Community ISD Releases Revised 20-21 Calendar

The 2020-21 academic calendar was updated slightly on 1/13/2021, after receiving approval by the Community ISD Board of Trustees in the January 2021 board meeting. The new calendar (available in English and Spanish in the links on this page) reflects four more planning days for teachers, which will be student holidays.

 

2020-21 CISD Calendar

 

These four added days give teachers more time to plan, and still leave 3.5 days built in to the calendar for bad weather days and COVID-19 precautions.

 

The additional planning days are:

 

February 12 - Friday before an original data day on Monday, February 15. This gives students a four-day weekend.

 

March 5 - Friday before Spring Break, lengthening Spring Break for students by a day.

 

April 5 - Monday after Easter. This gives students a four-day weekend for Easter break.

 

April 30 - This gives students a three-day weekend heading into the final month of the 2020-21 school year.

 

 

NEVADA, Texas - El calendario académico 2020-21 se actualizó con unos cambios el 13 de enero, después de recibir la aprobación del comité escolar de Community ISD en la reunión de la junta de enero del 2021. El nuevo calendario (disponible en inglés y en español en los archivos adjuntos de este correo electrónico) refleja cuatro días más de planificación para los maestros, que serán días sin actividades docentes.

2020-21 CISD Calendar

 

Estos cuatro días adicionales les dan a los maestros más tiempo para planificar y aún dejan 3.5 días incorporados en el calendario para los días de mal tiempo y las precauciones de COVID-19.

 

Los días de planificación adicionales son:

 

12 de febrero - el viernes antes de un día de datos que ya estaba programado el lunes 15 de febrero. Esto les da a los estudiantes un fin de semana de cuatro días.

 

5 de marzo - el viernes antes de las vacaciones de primavera, alargando las vacaciones de primavera para los estudiantes por un día.

 

5 de abril - el lunes después de Pascua. Esto les da a los estudiantes un fin de semana de cuatro días para las vacaciones de Pascua.

 

30 de abril: un viernes. Esto les da a los estudiantes un fin de semana de tres días para el último mes del año escolar 2020-21.